za usklađenost strateške kontrole trgovine

Program unutarnje usklađenosti (PUU) (poznat i kao Program unutarnje kontrole, Program upravljanja i usklađenosti izvoza, Kodeks prakse ili Sustav upravljanja izvozom) je skup internih praksi kojeg subjekti usvajaju kako bi udovoljili zahtjevima usklađenosti sa strateškom kontrolom trgovine. To je niz politika i postupaka operativne usklađenosti te pisani skup smjernica koje poduzeća provedu kako bi svela rizik od kršenja zakona na najmanju moguću razinu. Svrha PUU-a je osigurati da se kontinuirano donose odgovarajuće transakcijske odluke; da su zaposlenici upoznati sa svojim odgovornostima i obvezama u području strateške kontrole trgovine; da se slijede odgovarajući postupci; te da se postavljaju prava pitanja kako bi se osiguralo da se prijenosi strateške robe obavljaju u skladu s nacionalnim zakonima i propisima u području Strateške kontrole trgovine (SKT-a) te stoga u najboljem interesu vašeg poduzeća.

PUU-i uobičajeno uključuju skup definiranih postupaka koje službenici poduzeća moraju provesti prije nego što određena roba može napustiti tvrtku/instituciju. Poduzeća moraju kao minimum uspostaviti postupke koji iziskuju temeljitu provjeru svih strana u transakciji, krajnjeg korisnika iz zapisa te krajnje odredište i namjeravani pravac (uključujući bilo kakve točke provoza/prekrcaja), kao i krajnju uporabu robe prije otpreme kupljene robe.

Ne postoji samo jedno univerzalno rješenje za izradu i provedbu vašeg PUU-a. Struktura vašeg PUU-a ovisi o jedinstvenim osobinama vašeg poduzeća. Veličina, lokacija, organizacijska struktura, vrsta poslovnih djelatnosti i proizvodna/distribucijska mreža vašeg poduzeća su ključne odrednice za projekt i provedbu vašeg PUU-a. Međutim, postoje određeni „ključni“ elementi PUU-a koji se preporučuju svim poduzećima, bilo da se radi o malim, srednjim ili velikim poduzećima, jer daju osnovu za odgovornost unutar poduzeća i svode rizik od neovlaštenih prijenosa na najmanju moguću razinu.

Ovisno o vrsti i djelatnostima vaše organizacije, učinkoviti PUU će sadržavati sljedećih osam ključnih elemenata, kao i „dodatne ili diskrecijske“ elemente koje bi valjalo preispitati i razmotriti u vašem poduzeću.

Sljedeći elementi pružaju podlogu za projekt i strukturu vašeg PUU-a.

  1. Rukovodstvo i ispunjavanje obveza usklađenosti
  2. Organizacijska struktura i odgovornosti
  3. Procesi i postupci provjere transakcije
  4. Kontrola pošiljke
  5. Audit i unutarnja revizija
  6. Osposobljavanje i obrazovanje
  7. Vođenje evidencije i dokumentacija
  8. izvješćivanje i korektivne mjere
  9. Dodatni elementi PUU-a za razmatranje
    • Međunarodna/nacionalna komunikacija i razmjena informacija
    • Prijenos tehnologije i mjere zaštite
    • Smjernice za podružnice i inozemne urede te operacije
    • Integracija sa sustavima korporativne društvene odgovornosti i osiguranja kvalitete
    • Provjere dubinske analize spajanja i akvizicija