za usklađenost strateške kontrole trgovine

U pripremi za spajanje ili preuzimanje, društvo preuzimatelj bi trebalo provesti detaljan pregled ciljanog poduzeća da bi utvrdilo potencijale rizike. Ako je ciljano poduzeće uključeno u bilo koje međunarodne operacije (posebice izvoz), pregled matičnog društva bi trebao uključivati detaljnu dubinsku analizu povijesti usklađenosti strateške kontrole trgovine ciljanog poduzeća.

Procjena i analiza rizika usklađenosti strateške kontrole trgovine tijekom spajanja ili preuzimanja zahtijevaju vrijeme i resurse, ali donose korist ako se uzme u obzir da će se tako na minimum svesti mogućnost da će stjecatelj preuzeti odgovornost za prošle radnje ciljanog poduzeća. Ako je ciljano poduzeće povrijedilo propise strateške kontrole trgovine, to bi moglo dovesti do značajnih troškova za stjecatelja nakon preuzimanja, kao i daljnje pravne posljedice. Utvrđivanje usklađenosti strateške kontrole trgovine prije nego se posao zaključi vašem poduzeću daje priliku da odluči ako i pod kojim uvjetima će se spajanje/preuzimanje nastaviti.

Ako stjecatelj utvrdi povrede strateške kontrole trgovine u svojoj provjeri, postoji nekoliko mogućnosti, uključujući:

  • Prilagoditi kupoprodajnu cijenu;
  • Restrukturirati transakciju da bi se osigurali od odgovornosti sljednika;
  • Zatražiti dobrovoljno otkrivanje (VSD) nacionalna tijela da bi se riješio problem;
  • Odgoditi transakciju dok se ne riješi pravni prijestup; i
  • Prekinite transakciju.


U nastavku je kontrolna lista pitanja koja mogu poslužiti prije preuzimanja kao dio dubinske analize usklađenosti strateške kontrole trgovine
:

  1. Profil robe

Nalaze li se neki od proizvoda ciljanog poduzeća na nacionalnom kontrolnom popisu? Ako da, provedite provjeru da biste utvrdili ako su dobivene odgovarajuće trgovinske dozvole od odgovarajućih tijela za izdavanje dozvole, ako su iste potrebne, te ako se udovoljilo zahtjevima dozvole do današnjeg dana.

  1. Poslovni profil

Je li neki od partnera u zajedničkom pothvatu, distributera, podizvođača, dobavljača ili sličnih subjekata ciljanog poduzeća imao pristup bilo kojem proizvodu, tehnologiji ili softveru koji se nalaze na nacionalnim kontrolnim popisima?

  1. Profil krajnje uporabe
     
    • Posluje li ciljano poduzeće proizvodima, softverom, tehnologijom koja se može upotrebljavati u svrhe OMU-a ili vojne krajnje uporabe? Ako da, jesu li odgovarajuće dozvole dobivene i jesu li ispunjeni uvjeti za istu?
    • Izvršava li ciljano poduzeće neke od usluga koje se mogu upotrijebiti kao podrška OMU-u ili vojnim krajnjim uporabama? Navedene usluge uključuju brokering, tehničku podršku, prijevozničke usluge, usluge inženjeringa, financijske usluge, usluge obrade podataka/računalne usluge, itd. Ako da, jesu li odgovarajuće dozvole dobivene i jesu li ispunjeni svi uvjeti za istu?
    • Ima li ciljano poduzeće svoj sustav provjere sumnjivih odredišta, krajnjih korisnika, rizika od preusmjeravanja?
    • Provjerava li poduzeće sve stranke u transakciji?
       
  2. Politike i postupci usklađenosti strateške kontrole trgovine
     
    • Ima li poduzeće PUU za usklađenost sa zakonima strateške kontrole trgovine? Je li korišten i dobro proveden?
    • Ima li poduzeće sistematski postupak za dubinsku analizu za izvozne transakcije, provjeru sumnjivih okolnosti ili stranaka, itd.?
    • Jesu li identificirane upitne transakcije u skladu s ovim postupkom?
    • Je li poduzeće provelo procjenu primjenjivih programa sankcija na temelju vrste proizvoda, konačnog odredišta, krajnje uporabe i krajnjeg korisnika?
      • Napomena: Sankcije i embarga VS UN-a primjenjuju se na poduzeća koja posluju u bilo kojoj državi članici i ograničavaju ili zabranjuju određene transakcije sa sankcioniranim strankama i destinacijama
    • Je li ciljano poduzeće poduzelo bilo koju trgovinsku transakciju koja je uključivala sankcionirane države?
    • Je li ciljano poduzeće provelo bilo koju transakciju sa strankama koje se nalaze na UN-ovom popisu i/ili popisu sankcija EU-a?
    • Je li poduzeće bilo uključeno u značajne transakcije sa zemljama rizika za proliferaciju? Ako da, potrebno je dodatno pripaziti kod provjere transakcija s tim državama zbog veće razine rizika i potencijalne odgovornosti sljednika.
       
  3. Povijest usklađenosti strateške kontrole trgovine
     
    • Je li poduzeće optuženo, pod istragom ili osuđeno zbog povrede strateške kontrole trgovine??
    • Je li poduzeće bilo predmet bilo kakve sankcije ili jesu li nacionalna tijela poništila, opozvala ili ograničila prethodna odobrenja/dozvole/dopuštenja?
    • Jesu li prijavljene potencijalne ili sumnjive povrede unutar poduzeća u sklopu PUU-a poduzeća ili na drugi način? Koji je ishod takvih nesreća?
    • Postoji li dokaz potencijalnih preusmjeravanja, utaje, slanja robe u suprotnosti sa lokalni zahtjevima strateške kontrole trgovine?
    • Provodi li poduzeće redovne audite/interne revizije PUU-a ili politika i postupaka unutarnje usklađenosti?
    • Je li ciljano poduzeće u skladu sa svim neophodnim zahtjevima carinskih postupaka, uključujući predaju izjava pošiljatelja, izvješća o aktivnosti nacionalnim tijelima, dokumenata o provjeri isporuke (potvrde o krajnjem korisniku), itd.? Postoji li bilo kakva naznaka da bilo koji od tih dokumenata sadrži lažne, netočne ili obmanjujuće informacije?
       
  4. Zapisi i dokumentacija
     
    • Je li ciljano poduzeće zadržalo preslike neophodnih dokumenata strateške kontrole trgovine za traženo razdoblje čuvanja (obično pet godina)?
    • Čuva li poduzeće dokumentaciju audita/unutarnjih revizija PUU-a?
    • Čuva li poduzeće svu relevantnu dokumentaciju klijenata i trećih izvođača, dobavljača, agenata, distributera, investitora i partnera?
       
  5. Brokering i posredovanje u trgovini (if applicable)
     
    • Mora li se ciljano poduzeće registrirati kod nacionalnih tijela kao broker? Je li takva registracija tekuća i posluje li ciljano poduzeće u skladu s odredbama registracije brokera??
    • Je li ciljano poduzeće dobilo sva neophodna odobrenja trasakcija/aktivnosti putem nacionalnih tijela?
       
  6. Prijenos tehnologije (if applicable)
     
    • Je li se prenosila kontrolirana tehnologija nematerijalnim putem inozemnim strankama?
    • Čuva li poduzeće softver ili tehnologiju u obliku elektroničkih zapisa na računalu poduzeća, a koja se nalazi na nacionalnim kontrolnim popisima?
    • Jesu li strani zaposlenici ciljanog poduzeća imali pristup kontroliranoj robi, softveru ili tehnologiji u objektima ciljnog poduzeća?
    • Imali li ciljno poduzeće program za suočavanje s „prikrivenim izvozom“ ili prijenosom kontroliranih tehničkih podataka/informacija stranim zaposlenicima?


Napomena 1
: Za više informacija o „prikrivenom izvozu“ i ostalim pitanjima koja se odnose na nematerijalni prijenos kontrolirane tehnologije, molimo da pogledate „Alati za industrijski sektor“, pododjeljak „Najbolje prakse za tehnologiju“ Vodiča za PUU.

Napomena 2: Poduzeća koja uključuju ili integriraju kontroliranu tehnologiju američkog porijekla moraju paziti da se ista ponovno ne izveze ili ne prenese bez odobrenja odgovarajućih državnih tijela SAD-a odgovornih za izdavanje dozvola.

Napomena 3: Gornji popis nije konačan, ali može poslužiti kao korisna smjernica za vaše poduzeće.

Odgovornosti ciljanog poduzeća u spajanju i preuzimanju

U najvećem dijelu dubinsku analizu provodi poduzeće stjecatelj. Međutim, ciljano poduzeće ne bi trebalo podcijeniti vrijednost provođenja preventivne provjere usklađenosti strateške kontrole trgovine. Provođenje unutarnje provjere aktivnosti i potencijalnih problema usklađenosti olakšat će ciljanom poduzeću da pruži prethodno navede informacije stjecatelju. Kao dio postupka prikupljanja informacija, ciljano poduzeće trebalo bi provesti odgovarajuću provjeru područja najvećeg rizika te ako se otkriju problemi, popraviti ih što je prije moguće ili ih otkriti tijekom dubinske analize.

Pritisnite ovdje da biste preuzeliPRIMJERAK: Preliminarni popis zatraženih informacija za dubinsku analizu tijekom spajanja ili preuzimanja Usklađenost strateške kontrole trgovine

Traženje ICP Web-mjesto